Tema otroškega parlamenta za letošnje in naslednje šolsko leto je ŠOLSKI SISTEM. O temi smo se z učenci pogovarjali, debatirali, raziskovali in utemeljevali v sklopu šolskega parlamenta. V torek, 18. 3. 2025, pa smo svoje ugotovitve in poglede predebatirali še na medobčinskem parlamentu na Občini Kranj.

Zjutraj smo z učiteljico Vreček prišli na Mestno občino Kranj. V dvorani smo se zbrali predstavniki parlamenta kranjskih in okoliških osnovnih šol. Na odru smo najprej poslušali nagovor voditeljice občinskega parlamenta, gospe Jane Kovač. Nato nas je nagovoril še župan Matjaž Rakovec. Povedal nam je nekaj zgodb in primerjav iz časov, ko je sam obiskoval osnovno šolo in izpostavil nekaj sprememb v sistemu. Povedal je tudi nekaj primerjav iz slovenskega in japonskega šolskega sistema, ki jih je opazil med obiskom neke osnovne šole na Japonskem. Poleg obstoječih pobratenih mest s celotnega sveta se občina trudi pridobiti še nove povezave po svetu.
(zapisal: Yujie Zhan)
Nato so nas razdelili v tri delavnice.
Delavnica 1: Odnosi in sodelovanje ter vrednote in odgovornosti
Na delavnici smo se pogovarjali o odnosih med učenci, učitelji in učenci, učitelji in starši ter o šolskih pravilih. Ugotovili smo, da bi morali za spodbujanje odnosa učiteljev in staršev uvesti obvezne govorilne ure in razna izobraževanja ter omogočiti različne priložnosti za pogovore med starši, učitelji in učenci.
Za odnos učiteljev in učencev smo ugotovili, da bi morali biti učenci predvsem bolj spoštljivi, učitelji pa se ne bi smeli opredeljevati in imeti najljubših in najslabših učencev. Tudi učitelji bi se morali držati šolskega reda (npr. pravočasen prihod v razred, neuporaba mobilnikov med poukom, ne bi odhajali iz razreda med učnimi urami …).
O šolskem sistemu smo ugotovili, da ga moramo učenci upoštevati, sicer smo kaznovani (npr. vpis v eAsistenta, vzgojni opomin …). Predlagali smo, da bi za učence, ki kršijo šolska pravila, uvedli drugačne kazni kot so npr. pomivanje posode, pometanje učilnic …
Za boljše odnose med učenci smo ugotovili, da bi se morali več pogovarjati in da bi se ob resnejših težavah morali obrniti na starše in učitelje.
(zapisala: Dora Kovič)
Delavnica 2: Učne vsebine in šola za življenje
Na delavnici smo se pogovarjali in razpravljali o veščinah in vsebinah, ki bi jih lahko uvedli v šolski sistem in ki so po našem mnenju pomembne oz. nepomembne. Ugotovili smo, da si učenci vseh starosti in vseh prisotnih šol želijo imeti čim bolj podoben učni program. S tem ne bi bilo takšne razlike med znanjem učencev z različnih šol. To bi omogočili tako, da bi bil učni načrt natančneje določen in bolj neodvisen od učitelja.
Učenci smo se strinjali, da bi v pouk vključili čim več praktičnega dela s področja spoznavanja tehnologije, gospodinjstva, dela v naravi ter opravljanja s financami.
Poudarek je bil na preobremenjenem učnem načrtu, kvalitetni izobrazbi ter na poštenem ustnem ocenjevanju. Učenci imamo namreč občutek, da so nekateri učitelji pristranski. Učenci so izrazili željo po manjšem upoštevanju rezultatov NPZ-jev za vpis v srednje šole. Predlagali smo, da bi v pouk vključili srečanja z drugimi osnovnimi šolami in vrtci (odvisno od interesov učencev). Za zabaven pristop k pouku smo predlagali uvajanje obvezne prve pomoči za vse učence osnovnih šol.
(zapisali: Eva Hobič in Špela Ankerst)
Delavnica 3: Metode in načini poučevanja / učenja
Na delavnici smo se pogovarjali o metodah poučevanja, ki jih uporabljamo na šolah. Vsi predstavniki šol smo povedali, katere metode poučevanja uporabljajo učitelji in katere so nam najbolj in najmanj všeč. Govorili smo o naslednjih metodah: metoda razlage, projekcije, iger, brainstorming, eksperimentiranja in medvrstniškega poučevanja. Za najbolj učinkovite smo izpostavili metodo razlage, eksperimentiranja in medvrstniško učenje. Kot najbolj zanimivo pa smo izpostavili simulacijo (uporaba VR očal). Strinjali smo se, da so uporabljene metode in načini poučevanja odvisni od pristopa učitelja in učencev. Predlagali pa smo več praktičnega dela kot je npr. eksperimentiranje pri pouku kemije, fizike … Parlamentarci bi iz tujine uvedli prakso in pouk financ, predvsem pa smo se strinjali, da bi bilo zelo koristno izobraževanje s področja umetne inteligence. Ne podpiramo pa uvedbe uniform za učence in uvedbe nivojskih skupin pri pouku matematike, angleščine in slovenščine.
(zapisali: Neli Drinovec in Tia Svet)
Za zaključek srečanja smo se zbrali v glavni dvorani, kjer so vodje delavnic predstavile glavne točke razprave in zanimive ideje, pobude. Nato smo izbrali še predstavnike za nacionalni parlament ter poslušali glasbeno točko.





