Starše vabimo, da po temeljitem razmisleku skupaj z učencem opravijo izbor preko eAsistenta. Upoštevajte interese in obremenitve učencev. Spreminjanje odločitev, po roku oddaje, niso mogoče.

RazredObvezni izbirni predmeti
7. rFilmska vzgoja 1
 Ansambelska igra
 Gledališki klub
 Likovno snovanje 1
 Kitajščina
 Nemščina 1
 Astronomija: Sonce, Luna, Zemlja
 Izbrani šport – košarka
 Šport za sprostitev
 Sodobna priprava hrane
 Urejanje besedil
 Verstva in etika 1
  
8. rFilmska vzgoja 2
 Kitajščina
 Ansambelska igra
 Izbrani šport – odbojka/košarka
 Likovno snovanje 2
 Multimedija
 Nemščina 2
 Poskusi v kemiji
 Matematična delavnica 8
  
9. rFilmska vzgoja 3
 Ansambelska igra
 Likovno snovanje 3
 Nemščina 3
 Računalniška omrežja
 Retorika
 Šport za zdravje

7. razred

Filmska vzgoja – Kaj je film?

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Namenjena je tistim, ki jih privlači filmska umetnost, v vlogi gledalca in/ali bodočega ustvarjalca. V prvem letu dobijo učenci vpogled v osnove filmske umetnosti:
• pri ogledu kratkih filmov različnih filmskih zvrsti in žanrov oblikujejo lastna merila za vrednotenje filma
• urijo se v izražanju svojih spoznanj in poustvarjanju filmskih zgodb na različne načine
• spoznajo zakonitosti nastanka filma (zasnova, snemanje, montaža, zvok) in spoznajo različne vrste animiranega filma
• v skupinskem delu ustvarijo kratek animirani film v stop motion tehniki
Načrtovani so tudi občasni obiski filmskih predstav, delavnic, filmski večer/popoldne, predviden dodatni strošek je 20 €.

Ansambelska igra

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Je izbirni predmet v obsegu 35 ur, ki ponuja učencem aktivno glasbeno udejstvovanje, instrumentalno in vokalno, samostojno in v skupini. Sodelujejo učenci od 7. do 9. razreda OŠ, z glasbenim predznanjem ali brez.
Ob preprostih skladbah različnih zvrsti učenec spoznava osnovna glasbena znanja ritma in melodije ter usvoji veščine za igranje na preprosta ali bolj kompleksna glasbila: ksilofoni, metalofoni, glasbene cevi (boomwhakerji), klavir, sintesizer, kitara, cajoni.
Igranje glasbil v skupini je posebno doživetje, kjer glasbena komunikacija
okrepi posameznika (začetnika ali izkušenega glasbenika) in ponuja vsem fantastično povezovalno izkušnjo skupnosti.
Načrtovana so tudi občasna srečanja po 2 šolski uri in obiski predstav, strošek je 20 €.

Gledališki klub

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Učenec se seznani z gledališkimi pojmi. Uči se nastopati in premagovati strah pred nastopom, kar krepi osebnostno rast.  Sposobnost vživljanja v druge in prepričljivo igro vlog se nauči z vajami.

Predmet izhaja iz vsebin dramske vzgoje pri pouku književnosti v šoli, vendar jih dopolnjuje z novimi vsebinami in besedili. Poleg tega je predmet povezan tudi s spoznavanjem aktualnih dogodkov v slovenskih gledališčih. V sklopu predmeta si bomo ogledali tudi nekatere predstave v gledališču. Predviden strošek je 30 €.

Likovno snovanje 1

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 2 uri na 14 dni

Učenci:

  • razvijajo opazovanje, predstavljivost, likovno mišljenje, likovni spomin in domišljijo;
  • razvijajo interes za različne oblike likovne dejavnosti;
  • bogatijo in ohranjajo zmožnost za likovno izražanje;
  • usvajajo elementarna znanja likovne teorije in ostrijo čut za likovne vrednote;  
  • se seznanjajo z likovnimi izrazi in se usposabljajo za njihovo samostojno uporabo;
  • ob rokovanju z različnimi materiali in orodji razvijajo motorično spretnost in občutljivost;
  • z oblikovanjem prostorov in kiparskih volumnov razvijajo telesno-kiparski odnos in občutenje likovnega prostora;   
  • se seznanjajo z razlikami in povezavami med vizualnim in likovnim svetom;
  • razvijajo likovno-izrazne zmožnosti in ustvarjalnost;
  • bogatijo emocionalne, socialne in estetske osebnostne kvalitete;
  • razvijajo čut za lepo;
  • spoznavajo vlogo in pomen vizualnih komunikacij v ožjem in širšem okolju;  
  • razvijajo zmožnost doživljanja lepote v naravi in umetninah;
  • razvijajo odnos za likovne stvaritve, nacionalne in splošne človeške likovne kulturne dediščine;
  • razvijajo zmožnost oblikovanja meril za kritično vrednotenje lastnih del, del vrstnikov ter stvaritev umetnikov;
  • razvijajo zmožnost razumevanja različnih medijev vizualne kulture in zmožnost vrednotenja uporabnih predmetov ter likovne problematike v okolju.

Kitajščina

Letno število ur: 70

Tedensko število ur: 2

Pouk tega vedno bolj popularnega jezika bo potekal dve uri tedensko z namenom da učencem približa kulturo te oddaljene dežele. V sklopu ur prvega leta bodo učenci pridobili jezikovno znanje za sporazumevanje v vsakodnevnem življenju (pozdravi, predstavitev, prosti čas, šport, šola, ustanove, dom in družina). Naučili se bodo tudi branja in pisanja nekaj sto osnovnih pismenk.

Nemščina 1

Letno število ur: 70

Tedensko število ur: 2

Nemščina 1 je izbirni predmet, ki ga učenci lahko izberejo v 7. razredu. Izvaja se v obsegu dveh ur tedensko. Učenci bodo spoznali osnovno besedišče in jezikovne strukture obravnavanih tem. Učne vsebine so: družina, konjički in prosti čas, živali, države in jeziki, šola, razred, prijatelji, jedi in pijače, čas in podobno. Pouk popestrimo z didaktičnimi igrami, križankami, pesmimi, plakati na različne teme ter drugim, saj to pripomore k boljšemu razumevanju nemškega jezika in kulture.

Pouk nemščine temelji predvsem na govornem izražanju, urimo pa tudi slušno razumevanje in pisanje. Učenci bodo tako razvijali vse štiri jezikovne sposobnosti: slušno in bralno razumevanje, ustno in pisno izražanje.

Učencem bo znanje, ki ga pridobijo pri nemščini kot izbirnem predmetu, koristilo pri nadaljnjem šolanju.

Nemščino govori več kot 100 milijonov ljudi v Evropi – postani še ti eden izmed njih.

Astronomija: Sonce, Luna in Zemlja

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Menjavanje dneva in noči kot posledica dnevnega gibanja Zemlje okoli Sonca in menjavanje Luninih men kot posledica gibanja Lune okoli Zemlje bo rdeča nit omenjenega predmeta. Predmet je zasnovan tako iz teoretičnega kot iz praktičnega dela. V teoretičnem delu bodo učenci spoznali sistem Sonca, Lune in Zemlje. Posebno poglavje je namenjeno legi omenjenih teles ter razlagi pojavov kot sta Sončev in Lunin mrk. Učenci bodo poznali odgovore na nekaj naslednjih vprašanj in še mnogo več:
Zakaj imamo noč in dan?
Zakaj imamo štiri letne čase?
Kaj je senca in polsenca?
Ali je Zemlja ploščata ali okrogla?
Kako vpliva Luna na Zemljo?
Kaj so Lunine mene?
Kakšna je razlika med heliocentričnim in geocentričnim sistemom?

Izbrani šport – košarka

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Predmet predstavlja nadgradnjo tehničnega in taktičnega znanja košarke, ki ga učenci pridobijo na urah športa. Cilji so uspešna uporaba tehničnih in taktičnih elementov v igri.

Šport za sprostitev

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1 (oz. sklop ur)

Predmet je namenjen učencem, ki se radi ukvarjajo s športom. Pri predmetu se poudari razvedrilni in sprostilni značaj športa. Program vključuje naslednje športe (tek, pohodništvo, namizni tenis, badminton in hokej). V okviru predmeta si bodo učenci ogledali odbojkarsko tekmo. 

Sodobna priprava hrane

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 2 uri vsakih 14 dni

Enoletni predmet, namenjen učencem 7. in 8. in 9 razredov. Izvaja se dve uri na štirinajst dni.
Pri predmetu se bomo spoznavali o zdravi prehrani in načinih priprave z namenom zagotavljanja in ohranjanja zdravja.
Učenci spoznavajo tehnološke postopke priprave jedi z vidika ohranjanja hranilne vrednosti. Spoznavajo gastronomsko kulinarična načela v zdravi prehrani, ocenjujejo in spreminjajo kuharske recepte v smislu priprave zdrave hrane. Usvajajo kriterije kakovosti živil in jedi.
Analizirajo lastne prehranske navade, ugotavljajo vzroke in posledice slabih prehranskih navad in v razpravi predstavijo dobre navade.
Predmet zajema iz vsakdanjega življenja in je praktično naravnan.

Urejanje besedil

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Pri predmetu urejanje besedil bodo učenci pridobili osnovno znanje in veščine o sestavi računalnika, spoznali strojno in programsko opremo računalnika ter uporabljali programsko orodje Microsoft Word za ustvarjanje, urejanje in oblikovanje besedilnih dokumentov. Naučili se bodo tudi osnov pisanja seminarskih nalog in povzemanja besedila.

Verstva in etika 1

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Pri predmetu Verstva in etika učenci spoznajo najbolj razširjena verstva na svetu in prevladujoča verstva v Sloveniji skupaj z njihovimi značilnostmi kot obvezne teme.

Kot izbirne teme: verski vzori in vzorniki, azijska verstva, tradicionalne religije, novodobne verske oblike, reševanje nasprotij.


8. razred

Filmska vzgoja 2

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Izbirni predmet FVZ2 je namenjen učencem 8. razredov osnovne šole v obsegu 35 ur. Pri tem izbirnem predmetu se ukvarjamo s filmskimi žanri. Zajema ogled filmov, seznanitev s filmskimi žanri in zgodovino filma. Učenci se preizkusijo v ustvarjanju kratkega igranega ali stop-motion filma. Temeljni namen predmeta je, da se učenci seznanijo z osnovami filmske umetnosti, jo spoznajo zvrstno, žanrsko in tehnološko ter se preskusijo v dveh vlogah: v vlogi aktivnega filmskega gledalca in v vlogi filmskega ustvarjalca. Pri igrani/animirani miniaturi učenci izvedejo le kratek skeč oziroma posnamejo le en prizor, ki kaže lastnosti izbranega žanra. Dolžina igrane miniature je lahko od 1 do 4 minute. Pri tem gre predvsem za filmske poizkuse igrane miniature in ne celostne izdelave filma. V sklopu predmeta si bomo ogledali tudi nekaj filmov v kinu, predviden strošek 20 eur.

Kitajščina

Letno število ur: 70

Tedensko število ur: 2 uri

Pouk tega vedno bolj popularnega jezika bo potekal dve uri tedensko z namenom da učencem približa kulturo te oddaljene dežele. V sklopu ur prvega leta bodo učenci pridobili jezikovno znanje za sporazumevanje v vsakodnevnem življenju (pozdravi, predstavitev, prosti čas, šport, šola, ustanove, dom in družina). Naučili se bodo tudi branja in pisanja nekaj sto osnovnih pismenk.

Ansambelska igra

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Je izbirni predmet v obsegu 35 ur, ki ponuja učencem aktivno glasbeno udejstvovanje, instrumentalno in vokalno, samostojno in v skupini. Sodelujejo učenci od 7. do 9. razreda OŠ, z glasbenim predznanjem ali brez.
Ob preprostih skladbah različnih zvrsti učenec spoznava osnovna glasbena znanja ritma in melodije ter usvoji veščine za igranje na preprosta ali bolj kompleksna glasbila: ksilofoni, metalofoni, glasbene cevi (boomwhakerji), klavir, sintesizer, kitara, cajoni.
Igranje glasbil v skupini je posebno doživetje, kjer glasbena komunikacija
okrepi posameznika (začetnika ali izkušenega glasbenika) in ponuja vsem fantastično povezovalno izkušnjo skupnosti.
Načrtovana so tudi občasna srečanja po 2 šolski uri in obiski predstav, strošek je 20 €.

Gledališki klub

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Učenec se seznani z gledališkimi pojmi. Uči se nastopati in premagovati strah pred nastopom, kar krepi osebnostno rast.  Sposobnost vživljanja v druge in prepričljivo igro vlog se nauči z vajami.

Predmet izhaja iz vsebin dramske vzgoje pri pouku književnosti v šoli, vendar jih dopolnjuje z novimi vsebinami in besedili. Poleg tega je predmet povezan tudi s spoznavanjem aktualnih dogodkov v slovenskih gledališčih.

Izbrani šport – odbojka/košarka

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Vsebina predmeta (odbojka):

Predmet predstavlja nadgradnjo tehničnega in taktičnega znanja odbojke, ki ga učenci pridobijo na urah športa.
V okviru predmeta si bodo učenci ogledali odbojkarsko tekmo.
Cilji so uspešna uporaba tehničnih in taktičnih elementov v igri, poznavanje pravil igre in sodniških znakov.

Vsebina predmeta (košarka):

Predmet predstavlja nadgradnjo tehničnega in taktičnega znanja košarke, ki ga učenci pridobijo na urah športa.
Cilji so uspešna uporaba tehničnih in taktičnih elementov v igri.

Likovno snovanje 2

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 2 uri na 14 dni

Učenci:

  • razvijajo opazovanje, predstavljivost, likovno mišljenje, likovni spomin in domišljijo;
  • razvijajo interes za različne oblike likovne dejavnosti;
  • bogatijo in ohranjajo zmožnost za likovno izražanje;
  • usvajajo elementarna znanja likovne teorije in ostrijo čut za likovne vrednote;
  • se seznanjajo z likovnimi izrazili in se usposabljajo za njihovo samostojno uporabo;
  • ob rokovanju z različnimi materiali in orodji razvijajo motorično spretnost in občutljivost;
  • z oblikovanjem prostorov in kiparskih volumnov razvijajo telesno-kiparski odnos in občutenje likovnega prostora; 
  • se seznanjajo z razlikami in povezavami med vizualnim in likovnim svetom;
  • razvijajo likovno-izrazne zmožnosti in ustvarjalnost;
  • bogatijo emocionalne, socialne in estetske osebnostne kvalitete;
  • razvijajo čut za lepo;
  • spoznavajo vlogo in pomen vizualnih komunikacij v ožjem in širšem okolju; 
  • razvijajo zmožnost doživljanja lepote v naravi in umetninah;
  • razvijajo odnos za likovne stvaritve, nacionalne in splošne človeške likovne kulturne dediščine;
  • razvijajo zmožnost oblikovanja meril za kritično vrednotenje lastnih del, del vrstnikov ter stvaritev umetnikov;
  • razvijajo zmožnost razumevanja različnih medijev vizualne kulture in zmožnost vrednotenja uporabnih predmetov ter likovne problematike v okolju.

Literarni klub

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Literarni klub ponuja učencem vpogled v čarobni svet književnosti.

Pri tem izbirnem predmetu pričakujemo učence, ki kdaj pa kdaj zamenjajo računalniški ali televizijski ekran za knjigo in se prepustijo domišljiji: pogovarjali se bomo o njihovih najljubših knjigah in avtorjih, prebrali knjige za bralno značko in predlagali svoje.  Spoznavali se bomo tako s slovensko kot tudi s svetovno literaturo, odkrivali »dobre stare klasike« in jim dodajali sodobne.

Ne bo manjkalo tudi pisnih izdelkov. Vzpodbujali bomo kreativno pisanje in se potrudili z izdelavo svoje knjige, morda celo pesniške zbirke ter se z izdelki udeleževali literarnih natečajev.

Naj knjiga ne bo nujno zlo domačega branja, ki ga moramo opraviti. Ponudi nam lahko fantastična doživetja, če smo ji le pripravljeni dati priložnost!

Multimedija

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Učenci pri predmetu razvijajo znanja in spretnosti za učinkovito in uspešno uporabo računalniške tehnologije. Naučijo se kakovostne uporabe programov za predstavitev informacij na več različnih načinov. Naučili se bodo strategij uspešnega in učinkovitega iskanja informacij, izdelali multimedijsko predstavitev v MS-PowerPoint, oblikovali tabele in grafe v MS-Excel ter spoznali osnove obdelave slik, zvoka in videoposnetkov.

Nemščina 2

Letno število ur: 70

Tedensko število ur: 2

Nemščina 2 je izbirni predmet, namenjen učencem 8. razredov, ki so se nemščino že učili v 7. razredu. Nemščina 2 je nadaljevalna stopnja poznavanja nemškega jezika, zato mora imeti učenec ustrezno predznanje. Izvaja se v obsegu dveh ur tedensko. Učenci nadgrajujejo svoje znanje ter spoznajo osnovno besedišče in jezikovne strukture obravnavanih tem, kot so: dom (hiša, stanovanje), zdravje, deli telesa, nezgode, izražanje v pretekliku, pisanje kratkih besedil in drugo.
Pouk popestrimo z didaktičnimi igrami, križankami, plakati na različne teme ter drugim, saj to pripomore k boljšemu razumevanju nemškega jezika in kulture.
Pouk nemščine temelji predvsem na govornem izražanju, urimo pa tudi slušno razumevanje in pisanje. Učenci bodo tako razvijali vse štiri jezikovne sposobnosti: slušno in bralno razumevanje ter ustno in pisno izražanje.
Učencem bo znanje, ki ga pridobijo pri nemščini kot izbirnem predmetu, koristilo pri nadaljnjem šolanju.

Poskusi v kemiji

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 2 uri na 14 dni

Pri izbirnem predmetu POK se razvija in poglablja naravoslovna pismenost ter učenje z raziskovanjem. Učenci boste preko skupinskega ali individualnega eksperimentiranja poglabljali znanje, ki ga boste usvojili pri kemiji. Pri tem predmetu se boste učenci seznanili z uporabnostjo izbranih snovi v vsakdanjem življenju. Če te poleg zapisanega zanimajo tudi poskusi in izvajanje poskusov, je izbirni predmet poskusi v kemiji prava odločitev.  Pri urah izvajamo tudi atraktivne poskuse, kot so slonova zobna pasta, faraonove kače, zlati dež, mavrična pena, sladkorni stolp, pokalni plin … Učenci boste spoznali, da je kemija tako poučna kot zabavna.

Matematična delavnica 8

Letno število ur: 35

Tedensko število ur: 1

Pri matematični delavnici izvajamo aktivne oblike dela, prilagojene interesom in sposobnostim učencev. V veliki meri se odločamo za samostojno delo, samostojno ali skupinsko preiskovanje in aktivno pridobivanje izkušenj (risanje, tlakovanje, igranje, modeliranje z materiali) itd. S sodelovalnim učenjem učence učimo sodelovalnih spretnosti. Matematična delavnica je lepa priložnost za učenje le-teh.
Matematična delavnica 8 vsebuje naslednje 4 sklope:
• zgodovina matematike;
• drugačna geometrija,
• geometrija s prepogibanjem papirja;
• miselne igre.


9. razred

Filmska vzgoja 3

Letno število ur: 32

Tedensko število ur: 1

V okviru predmeta se bomo naučili vseh ključnih dejavnosti potrebnih za snemanje kratkih filmov. Del FVZ3 je vezan na skupne dejavnosti z FVZ1 in FVZ2 (Ogled kratkih filmov na Filmskem festivalu ZOOM v Ljubljani in ogled filmov v okviru Evropske nagrade mladega filmskega občinstva in še kaj…). Pri izdelavi filma bomo šli skozi cel proces in sicer od iskanja idej, pisanje scenarija, zgodboris (storyboard), snemanje, montaža ter distribucija. Seveda vse ideje, scenarije in načine snemanja ter montaže predebatiramo s pomočjo že prej osvojenega znanja in na primerih o različnih žanrih, filmskih izrezih, kadrih, globini polja itd. Prav tako na skupnem projektu – videu, katerega naredimo pred kratkimi filmi, pregledamo in preverimo vse vloge v katere se lahko mladi ustvarjalci postavijo: igranje, pisanje scenarija, snemanje, zvok, montaža, distribucija…

Ansambelska igra

Letno število ur: 32

Tedensko število ur: 1

Je izbirni predmet, ki ponuja učencem aktivno glasbeno udejstvovanje, instrumentalno in vokalno, samostojno in v skupini. Sodelujejo učenci od 7. do 9. razreda OŠ, z glasbenim predznanjem ali brez.
Ob preprostih skladbah različnih zvrsti učenec spoznava osnovna glasbena znanja ritma in melodije ter usvoji veščine za igranje na preprosta ali bolj kompleksna glasbila: ksilofoni, metalofoni, glasbene cevi (boomwhakerji), klavir, sintesizer, kitara, cajoni.
Igranje glasbil v skupini je posebno doživetje, kjer glasbena komunikacija
okrepi posameznika (začetnika ali izkušenega glasbenika) in ponuja vsem fantastično povezovalno izkušnjo skupnosti.
Načrtovana so tudi občasna srečanja po 2 šolski uri in obiski predstav, strošek je 20 €.

Likovno snovanje 3

Letno število ur: 32

Tedensko število ur: 2 uri na 14 dni

Učenci:

  • razvijajo opazovanje, predstavljivost, likovno mišljenje, likovni spomin in domišljijo;
  • razvijajo interes za različne oblike likovne dejavnosti;
  • bogatijo in ohranjajo zmožnost za likovno izražanje;
  • usvajajo elementarna znanja likovne teorije in ostrijo čut za likovne vrednote;
  • se seznanjajo z likovnimi izrazili in se usposabljajo za njihovo samostojno uporabo;
  • ob rokovanju z različnimi materiali in orodji razvijajo motorično spretnost in občutljivost;
  • z oblikovanjem prostorov in kiparskih volumnov razvijajo telesno-kiparski odnos in občutenje likovnega prostora; 
  • se seznanjajo z razlikami in povezavami med vizualnim in likovnim svetom;
  • razvijajo likovno-izrazne zmožnosti in ustvarjalnost;
  • bogatijo emocionalne, socialne in estetske osebnostne kvalitete;
  • razvijajo čut za lepo;
  • spoznavajo vlogo in pomen vizualnih komunikacij v ožjem in širšem okolju; 
  • razvijajo zmožnost doživljanja lepote v naravi in umetninah;
  • razvijajo odnos za likovne stvaritve, nacionalne in splošne človeške likovne kulturne dediščine;
  • razvijajo zmožnost oblikovanja meril za kritično vrednotenje lastnih del, del vrstnikov ter stvaritev umetnikov;
  • razvijajo zmožnost razumevanja različnih medijev vizualne kulture in zmožnost vrednotenja uporabnih predmetov ter likovne problematike v okolju.

Nemščina 3

Letno število ur: 64

Tedensko število ur: 2

Nemščina 3 je izbirni predmet, namenjen učencem 9. razredov, ki so se nemščino že učili v 7. in 8. razredu.
Nemščina 3 je nadaljevalna stopnja, zato mora imeti učenec ustrezno predznanje. Izvaja se v obsegu dveh ur tedensko. Učenci nadgrajujejo in utrjujejo svoje znanje, spoznavajo in ponavljajo osnovno besedišče in jezikovne strukture obravnavanih tem, in sicer: mesto, stanovanje, delo in poklic, oblačila in obutev, svet včeraj, danes, jutri, prazniki, rojstni dan in podobno.
Pouk popestrimo z didaktičnimi igrami, križankami, plakati na različne teme ter drugim, saj to pripomore k boljšemu razumevanju nemškega jezika in kulture.
Pouk nemščine temelji predvsem na govornem izražanju, urimo pa tudi slušno razumevanje in pisanje. Učenci bodo tako razvijali vse štiri jezikovne sposobnosti: slušno in bralno razumevanje ter ustno in pisno izražanje. Učencem bo znanje, ki ga pridobijo pri nemščini kot izbirnem predmetu, koristilo pri nadaljnjem šolanju.

Računalniška omrežja

Letno število ur: 32

Tedensko število ur: 1

Učenci pri predmetu spoznavajo zgradbo in pomen računalniških omrežij, iskanja in vrednotenja informacij in razvijajo digitalno pismenost. Učenci bodo spoznali programski jezik HTML in izdelali svojo prvo spletno stran. Naučili se bodo uporabljati Arnesovo okolje za izdelavo spletnih strani WordPress in v njem izdelali zahtevnejšo spletno stran. Naredili bodo tudi prve korake v svet programiranja v jeziku Python.

Retorika

Letno število ur: 32

Tedensko število ur: 1

CILJI:
Učenci bodo spoznali pomen dialoga in argumentacije, naučili se bodo javno nastopati in izražati svoja stališča ter poslušati sogovornika. Poudarek bo na kakovosti kulture govora.
PREDSTAVITEV PREDMETA:
Retorika je veščina uspešnega prepričevanja in argumentiranja. O istem problemu je mogoče govoriti na različne, včasih tudi nasprotne načine. Skrbno sestavljen govor ima lahko prepričevalne učinke. Ob tem so pomembni tudi drža telesa, mimika, kretnje, poudarjanje, intonacija, tempo, višina, barva in jakost glasu.
Predstavljena bo tudi kratka zgodovina retorike od antike preko srednjega veka do danes.
NAČIN OCENJEVANJA:
Učenci bodo dobili dve oceni, in sicer iz samostojnega govornega nastopa na izbrano oz. poljubno temo ter za razčlembo oziroma analizo govora.

Šport za zdravje

Letno število ur: 32

Tedensko število ur: 1 (oz. sklop ur)

Predmet je namenjen učencem, ki se radi ukvarjajo s športom. Namenjen je nadgradnji tistih vsebin športa, s katerimi je mogoče vplivati na zdravje in dobro počutje (splošna kondicijska priprava, atletika, nogomet, košarka in odbojka, športno plezanje …). Znanje, pridobljeno pri urah športa, se uporablja v igri. V okviru predmeta si bodo učenci ogledali odbojkarsko tekmo.